Tänään mä oon nähny Jimmy Deanin

Troll: Jimmy Dean

Nyt ollaan jännän äärellä. Trollin Jimmy Dean on viimeisen päälle kasarioksennus sieltä vuosikymmenen loppupuolelta.

Ei mitään muistikuvaa, mistä olen tämän biisin kaivanut, ikä kun on tuolloin pyörinyt siinä viiden ja kuuden tienoilla. Luultavasti sen olen radiosta kuullut ja ihastunut, mene ja tiedä. Sen kuitenkin muistan, että tämä oli aivan hiton kova juttu pikku-Teemulle sinä yhtenä kesänä.

Kun olin tenava, meillä oli äitini kanssa tapana viettää kesäisin aikaa sukulaisteni mökillä. Mökki sijaitsi parinsadan metrin päässä kummieni maatilan päärakennuksesta, jossa myös vietimme aikaa. Kuvio oli usein se, että päivät pyörittiin siellä pitkin ja poikin ihmisten ilmoilla, illalla sitten vetäydyttiin mökille.

Ja se yksi kesä oli sellainen, että Trollin Jimmy Dean raikasi niin siellä mökissä, mökin rappusilla kuin kävelymatkalla sinne mökille. Luonnollisesti sellaisesta pattereilla toimivasta mankasta, jonka olin saanut joululahjaksi. Sama mankka on muuten edellen radiokäytössä äidilläni.

En oikeastaan tiedä, mikä tässä biisissä silloin niin kovasti iski, mutta sieltä tämä on jäänyt mieleen ja on edelleen kuuntelussa säännöllisen epäsäännöllisesti, nykyään enemmänkin semivakavasti. Onhan tämä tarttuva biisi, että mikäpä sitä kuunnellessa. Eikä ainakaan jää epäselväksi, miltä aikakaudelta biisi on. Musiikkivideokin on ihan puhdasta timanttia niin tuotannon, koreografian kuin stailauksenkin osalta.

Kommentit