Tää ilta

Retropop: Tää ilta

Retropop ponnistaa Lempäälästä, kantavana voimana käsittääkseni pariskunta. Soittelevat jonkinlaiste elektropoppia, varsin mukavan kuuloista.

En haluaisi toistaa itseäni, mutta taas kerran ei ole muistikuvaa, missä ja miten olen päivän bändiin törmännyt. Alun perin olen kyllä kuullut porukasta sen alkuaikoina, Pieni ja ihmeellinen -kappaleen tienoilla. Varsinaisen Retropop-herätykseni koin kuitenkin vasta joskus 2013, ehkä, enkä siis muista miten ja miksi. Innostuin kuitenkin hetkellisesti kovastikin. Myöhemmin kuuntelu on ollut satunnaisempaa ja painottunut suosikkibiiseihin, joista tässä yksi.

Tää ilta lienee Retropopin suosituimpia biisejä. Tai hitostako minä tiedän. Minä ainakin tykkään. Tarina on hauska, biisi on menevä. Ja aina olen tykännyt tuosta Sailan kirkkaasta lauluäänestä. Sopii tällaiseen musiikkiin kuin jokin, joka sopii johonkin oikein hyvin.

Retropopilta olisin voinut tähän listalle laittaa monta muutakin biisiä, mutta päädyin nyt vain tähän. Mikäli kiinnostaa, kannattaa tsekata esimerkiksi Pohjolan prinsessa, Anna mennä, Moraalinvartija ja Rakkaus yllättää. Muutaman mainitakseni.

Musiikkivideoistakin tykkään. Niissä on viehättävää kotikutoisuutta ja pilkettä silmäkulmassa.

Kommentit