Olen usein vihannut tätä bändiä

Ultra Bra: Savanni nukahtaa

Vihasin Ultra Brata. Ottamatta kantaa nykyiseen ajatusmaailmaani tai siihen, miten perillä olen asioista, tuolloin en ainakaan tiennyt yhteiskunnasta ja poliitiikasta mitään. Ultra Bran vihaaminen liittyi pitkälti siihen, että kaikki, mihin liittyi sana vasemmisto, olivat minulle vitun kommunismia, ja Ultra Bra oli vitun kommunistien hippimusiikkia.

Ultra Brata kuuntelivat koulustamme ne Kansantalolla iltaa viettävät, äidin vanhoista verhoista tehtyihin hameisiin pukeutuvat tytöt, joihin minulla ei ollut mitään samastumispintaa. Itsehän olin räkäkännissä katuojassa tai jotain.

Ei Ultra Bra musiikillisestikaan istunut mielenmaisemaani. Taisi olla minulla Klamydia-vaihetta silloin. Kun Ultra Bra lopetti, totesin sen olleen 2000-luvun paras uutinen suomalaisesta musiikkielämästä.

Ajan myötä olen kuitenkin tehnyt takkini kanssa timosoinit. Ei Ultra Bra vieläkään suosikkeihin kuulu, enkä ole laajemmin heidän tuotantoaan kuunnellut, mutta joitakin hittejä aina välillä. Esimerkiksi tätä Savanni nukahtaa -kappaletta.

Ihan hyvää matskuahan tämä on. Enemmänkin kuin ihan hyvää. Ultra Bra tekee lyhyen paluun kesällä 2017 ja esiintyy muun muassa Provinssissa. Jos sattuisin lipun ilmaiseksi saamaan, menisin varmasti katsomaan, kun se kerran tuossa reilun kilometrin päässä olisi.

Kommentit